امید...

اگر حقیقت خورشید را حجابی هست

همیشه در پس هر ابر, آفتابی هست

همیشه آن سوی دیوارهای نومیدی

امید هست و

            افق های بی کران روشن!


فریدون مشیری





حقیقت آشکار است

انکار حقیقت مانع از آشکار شدن آن نیست

اما بی گمان روزی فرا خواهد رسید

روزی که دیگر نشود حقیقت را انکار کرد

من آن روز را انتظار می کشم

و امیدوارم همه ما آن روز را به چشم ببینیم

حتی اگر سالهای سال طول بکشد

این روزها را فراموش نخواهیم کرد


کاش وبلاگستان برگرده به حال عادی

کاش همه ما برگردیم به حال عادی

روزهای خوشی قبل انتخابات داشتیم روزهایی که دیگر تکرار نمی شود روزهایی که هیچ وقت فراموش نمی شود

کاش در همون حس اولیه مانده بودم! کاش!

اندوه

دیگر این بیداد, کار صحنه آرا نیست

حکم قانون حیات و کار دنیا نیست.

پهنه این صحنه را زشتی چنان در خود فرو  برده,

           که دیگر بازی پروانه ها هم

                                                   هیچ زیبا نیست!

بال خونین کبوتر زیر چنگال عقاب

گردن آهو به دندان پلنگ

خشم دریا, زلزله

هرچه طاقت سوز آید در نظر

چهره انسان محروم از عدالت

                       دادخواه بی گناه

                               هست طاقت سوز تر

تا  فروافتادن این پرده

چشم جان من

از تماشا رویگران است

گریان است!



این روزا در چشم هرکس که مینگری اندوهی بزرگ است


این روزها را فراموش نمی کنیم

دلم معجزه میخواهد!

دروغ؟!

بعضی آدمها اینقدر راحت دروغ میگویند آدم به خودش هم شک میکنه

دیوار حاشا بلند است خوب

 

فکر میکنم کسی که دروغ هایی به این واضحی میگه تمام آدمهای دیگه رو نفهم فرض کرده!

 

مثل اینکه یکی چشم در چشمتان بگوید "این ماستی که دست منه سیاهه"

نمیدونم شایدم همه چی وارونه شده (به سفید میگویند سیاه!)

 

خنده دارتر آدمهایی هستند که دروغ هایی به این وضوح رو باور میکنند!