تو هم منحصر به فردی!

همه ما آدمها منحصر به فردیم

حتی یه دو قلو هم تفاوتهای زیادی با هم دارند (حداقل دو قلوهای غیر همسان که من دیدم) خیلی عوامل در شخصیت ما تاثیر میگذارند محیط , خانواده, همسالان مدرسه و حتی به نظر من دورانی که دنیا امدیم اما قسمت هرچند کوچکی هم هست که تنها منحصر به خودمونه که از ابتدای تولد شخصیت ماست .

به آرش کوچولوی خودم نگاه میکنم چیزی نمانده 6ماهش بشود خیلی از اجزای صورتش حتی ترکیب دست و پاهاش مثل باباشه یه کم هم شبیه عمه ی مهربونشه و شاید کمی مادربزرگ باباش...گفتم که ظاهرا شبیه من نیست! اما خوب مثل مامانش خوش خنده هست! (همیشه به شوخی به همسر جان میگم قیافه که مهم نیست خدا رو شکر اخلاقش خودم رفته!) اما واقعیت اینه که یه بچه منحصر به فرده مثل همه بچه های دنیا فقط شبیه خودشه.از همین ابتدای تولد معلومه که خصوصیت های خاصی مخصوص به خودش رو داره که هیچ ربطی به محیط و خانواده و ...نداره.

میخوام بگم هیچ وقت نمیشه آدم ها رو با هم مقایسه کرد. هیچ دو بچه ای شبیه هم نیستن . چرا ما عادت کردیم مقایسه کنیم؟ وقتی نوزادند: هنوز راه نرفته؟ ای بابا فلانی 7 ماهش بود راه میرفت تنبله حتما! چقدر لاغره بچه باید توپول باشه!  

وقتی زیر دبستان هستند: چقدر شلوغ و حرف گوش نکنی چرا مثل فلانی نیستی؟

وقتی مدرسه میروند: چرا 20 نگرفتی ببین فلانی همیشه 20 میگیره!

وقتی دانشگاه می روند: اینم رشته شد قبول شدی ببین دوستات چه رشته هایی قبول شدن!

وقتی ازدواج میکنند:....

چرا ما عادت کردیم مقایسه کنیم

پاورقی: هیچ وقت خودتون رو با دیگران مقایسه نکنید! هیچ وقت هم فکر نکنید شرایط دیگران رو درک میکنید و اگر شما بودید یه جور دیگه رفتار می کردید.

مهم تر از اون هیچ وقت بچه های اطرافتون رو با هم مقایسه نکنید مهم نیست بچه خودتون باشه یا دیگری.

خوب همه ما منحصر به فردیم اما چه میشود که یکی آدم خوبه روزگار میشود یکی آدم بده؟!

 

 

بی ربط: در اینکه وقت نمیکنم بنویسم هیچ شکی نیست !نمیشود هزار ایده هم در ذهنت باشد برای نوشتن باید وقت باشد که تایپش کنی؟! نه شکایتی ندارم اینم دوره ای از زندگی است که دوستش دارم واقعا دوستش دارم.