مامان خاطره سوتی میدهد!

مامان خاطره با اینکه سحر (البته اگر آرش مامان گذاشته باشه بخوابم) همراه آقای همسر بیدار میشود و سحری هم میخورد اما چون طی روز هم افطار میکند طبیعی است که فراموشش میشود ماه رمضان است و سوتی میدهد!!

تصور کنید رضا جلوی فروشگاه بزرگی که خیلی جلوش هم شلوغه ماشین پارک میکند و من و نی نی عقب هستیم با یک بسته کرانچی برمیگردد که بعد افطار بخورد(خیلی برای مامان خاطره این چیزا خوب نیست) دوباره میرود داخل فروشگاه که من با فراموشی کامل بسته کرانچی رو باز میکنم و شروع میکنم به خوردن!!( حالا یه کم اشکال نداره) رضا میاد توی ماشین: خاطره! روزه خواری؟! ماه رمضونه!

کلی خجالت میکشم آب میشوم جلوی مردم اینطوری دارم چی میخورم یه نگاه به آرش ...باز خوبه تو کنارمی ملت میفهمند من نمیتونم روزه بگیرم! 

بعد یاد یه خاطره از آخرهای دوران دانشجویی می افتم. شاید 83 یا 84! ماه رمضون ها دیگه آبخوری ها بدون آب نبود. در بین ساعت کلاس جلوی یکی از سالن ها که خیلی هم شلوغ بود دو تا دختر ایستادن کنار آبخوری.دختره لیوان آبش رو پر کرد . همونجا با آرامش تمام میخورد و حرف میزد! عمرا باور کنم هردو یادشون رفته بود ماه رمضونه!

نمیدونم ولی من و دوستام هیچ کدوم این رفتار رو درک نکردیم!

اعتقاد به روزه و ماه رمضون نداری مهم نیست اعتقاد هرکسی محترمه .اما وقتی در جامعه ای زندگی میکنی که خیلی ها روزه هستند و تعداد کسانی که طول سال نماز نمیخوانند اما ماه رمضون نماز روزه شون سرجاشه زیاده این رفتار درست نیست!

گرچه الان دیگه مردم خیلی راحت سیگار میکشند چیزی میخورند و مثل من عذاب وجدان هم نمیگیرند!

پاورقی: اینجانب کلا آدم عجیبی هستم! نه وقتی ازدواج کردم وبلاگ نویسیم ترک شد نه حالا که بچه دار شدم!! آرش کوچولوی مامان خوب است و بزرگ می شود!

ماه رمضان؟

ماه رمضون باشه و تو روزه نباشی.... 

 

ماه رمضون باشه و موقع افطار صدای همیشگی ربنا رو نشنوی... 

 

ماه رمضون باشه و بعد افطار فیلمهای هر ۴ شبکه تلویزیون رو پشت هم نبینی.... 

 

اینم ماه رمضون نشد!! 

 

 

پاورقی:اگر لازم به توضیح است که چرا روزه نیستم به چند پست پایین تر مراجعه شود!

سکوت نکن!

گرچه از بعضی نظرها خیلی با 11قبلت فرق کردی(که خوب هم هست) اما بعضی وقتا همون خاطره ای!

همون خاطره ای که وقتی از دست دوستش(همکلاسیش ,دختر عمه اش...)خیلی ناراحت شد بهش نگفت ولی یک هفته به آدم یخی تبدیل شد که حرف میزد ولی بیتفاوت و سرد...!

حالا یه وقتایی یادت میره وقتی از دوستی عزیزی ناراحت میشی حتما بهش بگی. به جاش ازش فاصله میگیری

او نمیدونه مشکل از کجاست و بدون اینکه بخواد بیشتر ناراحتت میکنه و تو باز سکوت میکنی و ازش بیشتر فاصله میگیری!

سردتر میشی

یادت میره اینطوری خیلی بیشتر طرفت رو ناراحت میکنی

یادت میره حتی اگر دلیل ناراحتیت خیلی بچگانه باشه بهتره بهش بگی تا سکوت کنی.

چند سال بیشتر نیست که یاد گرفتی وقتی از عزیزی ناراحت میشی بهش بگی ...فراموش نکن.

پاورقی بی ربط از نوع خود شیفتگی: اصلا فکر نکنید عکس پسرم رو همین طوری مجانی میگذارم توی وبلاگ!

پاورقی بی ربط از نوع عذر خواهی: وبلاگهای همه دوستان رو میخونم از طریق گوگل خیلی وقتا دلم میخواد نظرم رو یگم براتون کامنت بگذارم ولی مگه فرصت میده این فسقلی!