آوازه خوان و میکائیل

آوازه خوان و میکائیل

نوشته:مریم دهقان

انتشارات شانی

"آوازه خوانی که میکائیل را به اوج عشق رساند

آوازه خوانی که کمک کرد عشق را لمس کند..."

میکائیل فرشته مقرب خدا , آوازه خوان زمینی را دوست دارد 40 روز مهلت پیدا کند که به زمین بیاید و عشق را بشناسد . تفاوت انسان و فرشته!

میکائیل به زمین می آید تا عشق را پیدا کند و در سفرش به زمین هرکجا پا میگذارد عشق را پراکنده میکند.

" هرگاه چیزی تهی شد به عرش راه پیدا میکند و هرگاه به عرش راه پیدا کرد در آن حل می شود و وقتی در ان حل شد به خدا می رسد"

"فرشته های دعا تا انسان دستانش را بالا میبرد دستهایش را به سمت عرش می برند و فرشته های رحمت و عطوفت دعا را میگیرند و قطعه نوری در دست انسان میگذارند و به زمین می فرستند"

"عشق  یعنی سوختن و خاکستر شدن و دوباره متولد شدن

عشق یعنی هیچ و همه چیز

عشق یعنی ایثار"

"ما فرشته ها به زمین سر میزنیم تا زمینیان تنها نباشند اما افسوس که فقط عده اندکی این حقیقت را می فهمند"

"عشق در قلب انسان هاست که باعث برتری انسان ها گشته"

این اولین کتاب مریم مهربان من است شاید شما هم مثل من دوستش داشته باشید.

 

پاورقی: از اخرین دفعه که مصلا رفتم نمایشگاه کتاب خاطره خوبی ندارم کلا از مصلا به عنوان نمایشگاه خوشم نیامد. دلم اولین بار را میخواهد 9 سال پیش وقتی هنوز ترم اولی بودم!

اصلا دلم اون نمایشگاه هایی رو میخواد که چند سال یکبار یزد میاد و آنقدر بزرگ نیست که خسته شوی و آنقدر هم کوچیک نیست که نتوانی کتابهای دلخواهت را پیدا کنی.

پاورقی بی ربط: نمیدانم چی وبلاگ نویسی من رو طلسم کرده

لطف آنچه تو اندیشی حکم آنچه تو فرمایی!

سالها وقتی همسن هات رو میدیدی و مشکلاتی که درگیرش شدند به خودت میگفتی نمیگذارم درگیر این مشکلات بشم

چون فکر میکردی ذاتا نمیتونی با مسائلی کنار بیای که ازشون مطمئن نیستی.

حالا میبینی باتمام تلاشی که همیشه در اون رابطه داشتی و فکر میکردی تو دیگه درگیرش نمیشی همه چی همون طور شده که همیشه ازش فرار میکردی!

در دلت کلی به ماجراهای پیش آمده میخندی! طنز تلخی است.

انگار خدا میخواهد باز هم بهت ثابت کند هیچ چیز نمیتونه جلوی خواست اراده و مصلحتش رو بگیره.

بعد یواشکی به خدا میگویی : خواست تو مقدم است فقط انصافا در این وضعیتی که خودم به اندازه کافی استرس دارم اجازه نده استرس اضافی بهم وارد کنند . سعی میکنم مثل همیشه بگویم در این هم مصلحتی است.

پاورقی بی ربط: خوبم. پسر کوچولوم هم خوب است و به نظر هر روز رشد میکند چیزی به تابستان نمانده اما آنقدر بودنش خوب است که دلم میخواهد بهار طولانی تر از همیشه باشد! بهش میگویم تا انجا باشی از خطر ها در امانی گرچه اینجا دنیای قشنگی است اما هیچ جا آرامش دنیای تو را ندارد.