بی اعتقادی یا بی فرهنگی؟

من متعصب نیستم برای خودم اعتقاداتی دارم و به اعتقادات دیگران احترام میگذارم. گاهی عمل آدم ها مهمتر از ظاهریه که ما میبینیم سعی میکنم هیچ وقت در ظاهر آدمها قضاوت نکنم.اینها رو گفتم تا فکر نکنید میخوام در مورد شخصی که دیدم جبه گیری کنم یا به کسی توهین کنم من فقط اتفاقی که افتاد بیان میکنم.

اما این اتفاق مربوط که پارساله

همین طور که توی کوپه قطار نشسته بودم یه خانم حدودا 30 ساله با قیافه عجیب وارد شد! نمیدونم چطور توصیف کنم ظاهرش زننده بود در واقع نوع لباس و آرایشش زننده بود! بیشتر شبیه آدمهایی بی فرهنگی بود که میخوان خودشون رو مدرن و امروزی جا بزنند!

به هر جهت از اولی که وارد کوپه شد شروع کرد به حرف زدن و توهین به اعتقادات مذهبی آدمها و خرافاتی و امل خواندن اونها! کاری به حرفهاش ندارم خسته بودم و زود خوابیدم بقیه خانم های داخل کوپه هم زیاد اهمیت بهش ندادند و همه زود خوابیدند.

صبح نزدیک های یزد بیدارمون کردن برای جمع کردن ملافه ها! خانمه که پایین خوابیدم بود بلند شد و در حالیکه از هوای گرفته کوپه شکایت میکرد در کوپه رو باز کرد. من که بالا بودم و در دید بیرون نبودم ولی سریع لباسم رو پوشیدم. دختر دانشجویی در طبقه دوم بود که هنوز بلند نشده بود از نظر ظاهری یکی بود شبیه من.

خیلی آروم گفت: خانم ممکنه در کوپه رو ببندید من لباس بپوشم؟

خانمه حرفش رو نشنیده گرفت

ایندفعه به صدای بلند تری گفت خانم لطفا در کوپه رو ببندید

خانمه با تمسخر گفت: شما که مثلا تحصیل کرده اید چرا خودتون رو از دیگران قایم میکنید؟

دختره مونده بود چی جوابش رو بده . دیگه دیدم نمیتونم در برابر حرفهاش سکوت کنم

گفتم: تحصیلات ربطی به اعتقادات آدم نداره!

خانمه در کوپه رو بست و دیگه تا وقتی رسیدیم کلمه ای حرف نزد.

پاورقی1: هرکسی یه اعتقادی داره. هیچ کس حق نداره به اعتقادات دیگران توهین کنه

پاورقی 2: بی فرهنگی از بی اعتقادی بدتره.

نظرات 20 + ارسال نظر
سارا چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 08:09 ب.ظ http://daily61.blogfa.com/

کاملا حق با توئه!:)

چرکنویس چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 08:10 ب.ظ http://cherknevis112.blogsky.com

باهات کاملا موافقم ...
این یعنی جامعه ی آزاد و البته با فرهنگ ٬که هر کس هر اعتقادی رو می تونه داشته باشه بدون اینکه مورد تمسخر قرار بگیره ....

مهشید چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 10:05 ب.ظ http://lovelygirls.bloga.com

سلام عزیزم خوبی دوست جون مهربونم؟
من هم با تو مواقفم ... اما به نظر من این جور افراد حتی ارزش جواب دادن رو هم ندارن هر چی کمتر مهل بهش بزاری دهنشون بسته تره ....
محیط کارم رو خیلی دوست دارم اما یه وقتایی چون یکمی از طرف
دکتر اونجا حمایت میشم یکمی بهم حسادت میکنن ... این یکی هم این که کارم رو خیلی خوب یاد گرفتم و نسبت به بقیه زودتر وارد کارهایی دیگه شدم ... این باعث شده که یکمی گله کنن از من که چرا این 1ماهه اومده این کارارو باید انجام بده اما ما بعد از 4 ماه این کارهارو انجام داریم؟!
مشکلم همینه ... وگرنه که کارم رو خیلی دوست دارم ... هنوزم برام تکراری نشده که خسته ام کنه ....
خیلی دوستت دارم دوست عزیزم

موفق باشی به آقا رضای گل هم سلام گرم مارا برسان بگو که خیلی مرد خوشبختی هست که تورو داره ....

صدف(شب تنهایی) چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 11:22 ب.ظ http://sadafm.persianblog.ir

سلام ...بعضی ها فکر میکنن به نمایش گذاشتن خودشون یعنی فرهنگ...تاسف آوره...در رابطه با پیغامت هم خواهش میکنم کاری نکردم براش دعا کنید

نسترن پنج‌شنبه 21 آذر 1387 ساعت 08:51 ق.ظ http://nas1994.blogfa.com

سلام
اخه چی بگم
تو که بی وفا نبودی
حالا بگزریم
بدوووووووووووووووووووووووووووو
بیااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اپ کردم
زود باش دیگه

آرش جمعه 22 آذر 1387 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.setarehbaran.blogfa.com

امیدوارم همه افراد جامعه ما به اون درجه از سطح شعور برسند که حداقل به اعتقادات همدیگه احترام بذارند.

قاصدک بی خبر جمعه 22 آذر 1387 ساعت 12:37 ب.ظ

خبرت کرده بودم برات آف گذاشته بودم!
نمی دونم
شاید مثل من حوصله نداره و دلش میخواد تنها باشه!

*********
باهات موافقم و این بر می گرده به ذات آدما!
اینروزها آدمها همه چی با هم قاطی کردند!
نمی دونم خوب به قول تو هر کسی یه اعتقادی داره!
خیلی چیزها دوست داشتم در این باره بگم که بی خیال!

بهار شنبه 23 آذر 1387 ساعت 04:24 ق.ظ http://photobahar.blogspot.com

خاطره ی عزیز
من بهار، از وبلاگ بهار عکسم. ممنونم که افتخار داده و به وبلاگ من سر زدین.وبلاگ بسیار خوب و مفیدی دارین . براتون آرزوی موفقیت می کنم.

مرضی یکشنبه 24 آذر 1387 ساعت 04:13 ب.ظ http://worldblue.persianblog.ir

نمی دونم چرا بعضی ها فکر می کنند تحصیلات آدمها رو تغییر بنیادی می ده!
حالا چه از جهت مثبت و چه از جهت منفی!
به نظر من تحصیلات هیچ اثری در تغییر شخصیت آدمها ندارد!

Mahdi یکشنبه 24 آذر 1387 ساعت 10:19 ب.ظ

Very nice blog Khatereh jan. Keep up the good work.

نعیمه دوشنبه 25 آذر 1387 ساعت 04:51 ب.ظ

سلام دوست عزیز تر از جانم
ببخشید که دیر به وبلاگت سرزدم. حتماً حیلی بی معرفتم . حق با تو.حالا که وبلاگتو خوندم، باز هم همون جمله همیشگیمو تحویلت می دم. تو همیشه بیشتراز سنت می بینی و درک می کنی. پیر زن 70 ساله ( البته از نظر فکری) . دوست دارم.خوشحالم که تو دوست منی. باز هم معذرت می خوام.خیلی وبلاگت عالیه. ادامه بده . آرزوی خوشبختی برات دارم.

محمود(شب کویر) سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 09:22 ق.ظ http://www.shab-kavir134200.mihanblog.com

سلام
به زودی زود عازم سفری تلخ در دوران وشیرین بعد از دوران به یاد یاران سالهای دفاع
خواهم بود
سفری بس شیرین و پر خاطره خدمت سربازی
یاد شما دوستان مطمئنا درد دوری را کم خواهد کرد انشا الله
خوبی و بدی از ما دیدیید حلال کنید

زندگی در گرو خاطره هاست ، خاطره در گرو فاصله هاست ، فاصله تلخ ترین خاطره هاست

صدای تنهایی پنج‌شنبه 28 آذر 1387 ساعت 08:10 ق.ظ http://www.3ot-delan.blogsky.com

سلام
عزیز اعتقادات و ارزشی که خود آدم واسه خودش قائله ...
محیط ما ایجاد میکنه که ما برای خودمون ارزش قائل شیم

رز آبی پنج‌شنبه 28 آذر 1387 ساعت 11:46 ب.ظ

*:

رز آبی پنج‌شنبه 28 آذر 1387 ساعت 11:50 ب.ظ

شرمنده که نگرانت کرده ام ...

آرمان آریایی یکشنبه 1 دی 1387 ساعت 02:36 ق.ظ http://fardaaye-roshan.persianblog.ir

سلام..من همیشه میگم مهم نیست که یک فرد چه عقیده ای داره مهم اینه که برای عقیده دیگران چقدر احترام قائله!..با اون حرفت هم که تحصیلات به اعتقادات مربوط نیست موافقم...به امید فردای روشن برای من٬تو و تمام مردم دنیا

امید آزادی یکشنبه 1 دی 1387 ساعت 08:57 ق.ظ http://ciah.persianblog.ir

سلام دوستان
یلدا یعنی میلاد، یعنی تولد

تولد لبهای شما به گل خنده

میلاد شکوفایی قلب شما به عطر مهر و محبت

یلدای آریائیتان مبارک
[گل][گل][گل][بدرود]

رایان یکشنبه 1 دی 1387 ساعت 05:37 ب.ظ


خیلی چیزا به این کشور وارد شده بی اون که قانونش به همراهش باشه!
از جمله روشنفکری!

ولی داستانی که شما گفتین بیشتر بر میگرده به بی‌احترامی و تمسخر عقیده‌ی دیگران که متاسفانه تو این مملکت رایجه! هر کی علامه‌ی دهر هست و هر عقیده‌ای برخلاف نظر خودش برابره با بلاهت و نادانی!

حبیب جمعه 6 دی 1387 ساعت 07:08 ب.ظ

خاطرم هست یکبار خوندم که رهبر خامنه ای در ماه رمضان استادهای دانشگاه و خانواده را به افطاری دعوت کرده بود کودکی ازقسمت زنانه امد نزد پدر استاد خود و در گوش او چیزی گفت و استاد که در نزدیکی رهبر بود قندان قند را برداشت و تقدیم رهبر کرد البته ضمن نجوا و سپس اقا شروع کردند دعا خوندن و به قندان فوت کردن وسپس تحویل استاد دادن و استاد دانشگاه بلافاصله قندها را بین دستمال کلنکس خالی کرد و به فرزند خود تحویل داد و سپس رهبر خداحافظی کرد و تشریف بردند واستادهای دانشکاه بعد از تشریف بردن رهبر حمله به ته مانده های رهبر بطوری که سبزی خوردن الباقی رهبر را هر استادی به عنوان تبرک وتیمن بین خود تقسیم کردند حالا سئوال من اینست که ایا باید به عقاید دیگران احترام گذاشت؟

من منظورم اعتقادات دینی آدم ها بود به حماقت دیگران چی کار دارم
چیزی که شما گفتید حماقت آدمهاست که بازم به ما مربوط نیست
گرچه شاید اکثر این آدمها فقط برای ظاهر سازی این کار رو میکنند و اعتقادی ندارند
اصولا فکر میکنم آدمهای احمق رو باید ندیده گرفت

خاطره سه‌شنبه 10 دی 1387 ساعت 05:20 ب.ظ

سلام عزیزم...
میدونی این آدم ها درواقع هیچ چیز ندارن... چون اونقدر بی اعتقاد نیستن که مثل لاییک ها زندگی کنند و اونقدر هم معتقد نیستند که بتونن درک دینی درستی داشته باشن... در نتیجه همیشه بین زمین و هوا میمونن...
بی فرهنگی از بی اعتقادی بدتره... و بدترش اینه که هم بی فرهنگ باشه و هم بی اعتقاد!! و مطمئن باش تحصیلکرده هم نبوده...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد