الفبا....

" چند یهودی در کنیسه ای دعا می خواندند،ناگهان صدای کودکی را شنیدند که می گفت: الف،ب،جیم،دال. سعی کردند ذهنشان را بر کتاب مقدس متمرکز کنند، اما صدا تکرار کرد:الف،ب،جیم،دال. سر انجام دست از دعا کشیدند و وقتی به اطراف نگریستند، پسری را دیدند که مدام همین حروف را می خواند.

خاخام به پسرک گفت: چرا این کار را میکنی؟

پسرک گفت: چون من دعاهای مقدس را بلد نیستم.فکر کردم اگر حروف الفبا را بخوانم ، خدا خودش از این حروف استفاده می کند تا کلمات درست را بسازد.

خاخام گفت: به خاطر این درس متشکرم. و امیدوارم من هم بتوانم روزهای زندگی ام روی زمین را همین طور که تو حروف را به او دادی به خدا بدهم."

از کتاب " مکتوب" نوشته" پائولو کوئلیو " ترجمه " آرش حجازی"

خدایا به همه ما کمک کن تا بتوانیم روزهای زندگی مان را در دستان تو قرار دهیم تا آنطور که باید شکل گیرد

 

حرف آخر: برام جالب بود که تنها یک نفر منظور مرا از " روژه" فهمید! یک دوست عزیز و مهربان. یعنی هیچکس دیگر این رمان معروف را نخوانده بود؟

پی نوشت:وبلاگ عکاسی های خاطره کویر آپدیت شد.باز هم عکسهای ده بالا در آخر آذر ماه

شب یلدای خوبی داشته باشید

روژه!!!

اگر من رو با یه "بره دستاموز سر به راه" اشتباه گرفتی...زهی خیال باطل!

بی دلیل نبود که مرا یاد "روژه" انداختی.

دید باز، بهم نشون داد که اکثریت آدمها به نوعی "روژه" هستند

شاید زیاد ازت توقع داشتم!

 

بی خود با خواندن اسم "روژه" فکر نامربوط به ذهنتون نرسه

این فقط یک شخصیت از یک رمان معروف است.

 

کاملا حق دارید اگر سر از پرحرفی من در نیاوردید.مهم هم نیست .هذیان های من چرا باید مهم باشه؟

اما یه چیز مهمه در برخورد با دیگران در صحبت کردن با دوستانتون دقت کنید

گاهی شاید ناخواسته زمان صحبت کردن سایرین رو ندیده میگیریم نظرشون، احساسشون، علاقه شون...

یادمون میره که دوست ما با ما فرقی نداره یادمون میره هرکس دارای شخصیت، تفکر و قدرت تشخیص هست

برتری هامون رو به رخش میکشیم و با این کار تنها از خودمون دورش میکنیم

یادمون باشه گاهی رفتار غیر منتظره سایرین آینه رفتار خود ماست.

کم آوردم!!

کم آوردم!

چی کم آوردم؟

                 عقل سلیم

                              صبر ایوب

                                        همت آرش

                                                     قدرت رستم!

                                                                       اراده...

                                                                                 زمان...

 

1- ممکنه موارد بالا ربطی به هم نداشته باشه و کاملا طبیعیه!!!

2- مسلما منظور از قدرت رستم، قدرت جسمانی نبود

3-الان به موارد بالا خیلی احتیاج دارم کسی اضافه نداره!؟

4-نمیدونم زمان کی بود؟ منظورم شخصی هست در فیلم ماشین زمان ، چنین اختراعی کرده بود!

۵-هرچی فکر کردم به ذهنم نرسید که اراده کی؟

نکته مهم: فکر مغشوش باعث میشه وبلاگ نویسها چرت و پرت بنویسند

و کاملا طبیعیه که چرا به دوستانم سر نمیزنم! چون فکر میکنم جدیدا مطالب وبلاگم ارزش خواندن نداره!

مینویسم تا از شر افکار مزاحم خلاص شوم.

نتیجه اخلاقی: دقت کردید جدیدا پر حرف تر شدم! اگر بخش پرحرفی های من رو ببینید متوجه منظورم خواهید شد! بیشترین پست در این ۲ ماه گذشته در این بخشه!!

پی نوشت۱-می دونم کلمه سلیم در عقل سلیم فرد خاصی نیست همونطور که گفتم نوشته هام ربطی به هم ندارند

پی نوشت۲- کامنت جای تبلیغات انتخاباتی نیست با اینکه عادت به پاک کردن کامنت هام ندارم اما هرگونه کامنت تبلیغاتی انتخاباتی رو پاک میکنم.